Another road. :D
Posted on Monday, March 26, 26.3.12, Comment [0]
Assalamualaikum.. tak jawab dosa,, jawab?? pahalaa... :)

Yess, dah dah Haziq, no more sad post after this. :D so, as You all know, my SPM result takda lah sehebat mana. so, apparently, impian aku nak banggakan mak ayah aku pon hancur. I thought the world will end, but, another hope has risen. :D aku rasa, sengaja Tuhan menguji aku, mungkin kerana aku tak sesuai lag untuk hidup di luar penglihatan ibu bapa aku, atau aku mungkin xdapat catch up dengan subjek baru iaitu akaun. :D

So, mula-mula ayah kasik aku nak pergi mana-mana, tapi ayah suka aku pergi ke arah menjadi akauntan bertauliah, kira nak buat a big family of chatered accountants laa. tapi ayah tahu, aku benci bermain dengan nombor-nombor. But still ,aku akan consider it sebab akak aku cakap, even aku dh ada CAT je pn, gaji base adalah 1400. gila ah. :D Bila dah ada ACCA, gaji minimum adalah 10,000. and I was like, damn, gila ah, kerja dia sign accounts je, and dapat minimum 10,000. Takyah jadik doktor pon boleh tolong mak ayah gini. :D tapi, yeah, minat aku bukan ke arah akaun. so, I'll reconsider it. tapi apa-apa hal, aku apply jugak, berbekalkan A+ in English aku. haha. kalau aku pergi situ jugak, it will be what, 11 years with my sister in the same school. hahahaha. Record Breaking. :D korang ada? takda kaaaaaan? hahaha

And then, matriks, part ni, mak ayah aku macam tak encourage aku sangat sebab kalau CGPA aku low, aku akan dilelong. ==" bak kata cikgu kimia aku, Cikgu Putri, aku ni macam biskut. kejap sedap kejap lemau. so, aku takut rutin aku tu akan jejaskan CGPA tu. kalau terjejas, harapan aku musnah sama sekali, takda chance lagi. membazir setahun, or kalau dengan result aku, aku kalau dapat pon, dapat yang dua tahun. lagi kalau aku berhenti tengah jalan, aku takda sijil apa-apa. Sijil yang aku gunakan adalah SPM aku yang teruk tu. damn, so, matriks, awak bawah sikit yee. heee ^.^

And then, Diploma. ni ayah aku langsung tak bagi aku masuk even aku macam nak masuk Fisioterapi. :D Beliau cakap, "Kalau zaman ayah pakai Diploma, takkan kau pon nak sama level dengan ayah? kau mesti lagi pandai dari ayah." so, Diploma, sori, I'll have to rule you out. Another one is SPA8. aku lupa nama enoh dia, tapi kalau nak amek jururawat or anything yang berkaitan dengan kesihatan, boleh apply sini. sebab lepas belajar je, terus dapat kerja dengan Kementerian Kesihatan. so, aku fikir balik, boleh jugak eh. ok, tu nanti aku apply.

Last but not least, STPM or lebih dikenali sebagai Form 6. This is the another road that I had found towards medical course. so, kalau nak ambil Form 6, aku akan ambil course sains hayat, kalau tak dapat, aku akan buat rayuan or kalau terpaksa guna orang dalam pon, aku akan guna tak kira apa jua keadaannya. So, tadi ayah and ibu aku pergi jumpa adik pakcik aku yang bekerja di kementerian pendidikan, dia cakap, sekarang, STPM dah buat macam sistem Universiti. Satu semester,satu periksa. :D akhir sekali baru guna markah overall. 60% dari periksa kita, 40% daripada assignment2 yang cikgu beri. :D so, this will be my another option. :D

Now, aku masih tak dapat make up my mind, so, pray all the best for me okay? I really need your prayers. :D

Sekian,
Haziq. :)
Lots Of Love


Landlord|Bloggers|Post|Follow


Screaming!


Selamat Berbual. :D


You'll Never Walk Alone





History Lesson

Created By : Haziq17.