=="
Posted on Saturday, January 7, 7.1.12, Comment [0]
Assalamualaikum.. tak jawab dosa,, jawab?? pahalaa... :) dah lama kot aku tak update blog ni. :D bukan apa, cuma tak tahu nak cerita pasal apa. :) well, pengalaman 4 hari bekerja. mengajar aku erti susahnya nak cari duit menyara keluarga. :) bayangkan lah, si Sabuj ni, dia dah kerja di Petronas tu selama 5 tahun, nasib baik gaji naik, kalau tak naik, tak tahu apa nak jadi. Aku tengok dia kerja, happy jeee. kalau bosan, dia nyanyi-nyanyi hiburkan pemandu teksi yang sedang menunggu giliran mengisi Gas Asli ke dalam tangki teksi mereka. :D Aku selesa bekerja di sana, tetapi apa yang membuatkan aku berhenti? My body is not capable of doing hard works for a long time. Kalau sekali sekala tu, tak kisah sangat, ni masok straight 4 hari, mulalah lutut aku meragam. Maafkan saya boss, saya terpaksa berhenti. :) so, mulalah kembali kehidupan sebagai penganggur. =="

Selain jadi penganggur, jadi anak dara mak jugak. :D bangon pagi, "Haziq!!!!! tolong ibu kopek bawang.." "Haziq!! tolong ibu sidai baju.." yeah, mungkin kebanyakan jejaka menganggur akan malas buat kerja-kerja tu, tapi bagi aku, ianya satu kepuasan dapat tolong ibu aku memasak dan sidai baju or senang cakap, doing the household chores. :D sepanjang aku kerja di Petronas tu, macam-macam perangai manusia aku jumpa. :D Tapi paling best, bila satu pelanggan ni minta aku tolong jagakan anak diorang sementara diorang pergi buang air. :D layan kanak-kanak amat best. there's this kid, 1 year old, suka bercakap, tapi pelat. and bila aku tanya macam-macam, dia punya berbual punyalah beriya, padahal, aku tak faham sepatah haram pon. ==" tak apalah, budak, baru nak belajar, kita kena layankan ajaaaa. :D and that kid is so cute!!!!!!!

Ada jugak nenek-nenek or makcik-makcik or atok-atok or pakcik-pakcik yang baik hati, bagi aku tips atas layanan yang amat mesra. :D ada satu makcik ni, aku rasa dia cikgu, sebab tengok berdasarkan pakaian dia, macam cikgu. :D and dia mintak aku belikan brake fluid sebab dia dah salah beli jenis brake fluid. aku pon sebagai pembantu perkhidmatan pon tolonglah makcik tu. siap isikan ke tangki brake fluid lagi. :D then lepsa siap, dia kasi aku RM 5.00. :D bangga aku. :D dapat membantu dan terima duit atas layanan aku. :D

So, 4 days of working, aku dapat kenal diri aku. Aku tak boleh kerja yang kasar-kasar. Dan aku lebih suka handle budak-budak daripada handle kereta. ==" well, budak at least akan react dengan kita punya tindakan, kereta?? haram. =="

Selepas ni, misi aku, kuruskan badan dan setelkan lesen. kerja? insyaAllah. :D

Sekian sahaja,
Haziq. :D
Lots Of Love


Landlord|Bloggers|Post|Follow


Screaming!


Selamat Berbual. :D


You'll Never Walk Alone





History Lesson

Created By : Haziq17.