Sepanjang Cuti Bersama Mereka
Posted on Friday, December 23, 23.12.11, Comment [3]
Assalamualaikum.. tak jawab dosa,, jawab?? pahalaa... :) haha!! Cuti panjang bagi calon SPM 2011 yang menganggur amatlah BOOOOOOOOOOOOSAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAN. so, apa aktiviti kami, kemas rumah, basuh pinggan, dah jadi anak dara dah dalam rumah ni. ==" nak bawa motor pergi jalan-jalan, motor tak ada tapi helmet ada. ==" untuk melepaskan kebosanan ni, aku pun ajaklah beberapa member rapat pergi bersenam seperti jogin, main footsal atau badminton. :D member-member sekolah menengah memang lah, semua dah kerja or sibuk memanjang, or mesti ada hal. so dalam otak ligat berfikir nak ajak siapa.. =.=" pikir punya pikir, ha!! it's time for Sekolah Kebangsaan Tanjung Puteri punya reunion. :D so, aku ajaklah beberapa member lama aku. :D seperti yang disangka, mereka tak pernah menghampakan aku sebab mereka pon sedang menganggur. :D

Hari ni, post khas untuk kawan-kawan rapat aku dari sekolah rendah yang sampai sekarang aku masih connected dengan mereka. :D

Budak beriya ni namanya Haqkim. : nama penuh aku lupa. :D nama panggilan dia, Tikus sebab gigi dia macam tikus. :D nampak keding? yess, memang keding. dia masih single yeeeee. :D keding ta serupakeding, kalau main futsal, memang dia jadi penjaga gawang kitorang. :D dan aku sebagai pertahanan yang tak pernah lepas dari mark pihak lawan. :D haha. *promote diri jap* dia keding n bila melayang, amat hebat. :D aku pon kalah. :D hahaha. so, aku kenal dia start darjah tiga di Sekolah Kebangsaan Tanjung Puteri. Kami sekelas iaitu kelas 3 Puteri 1. orang cakap sekolah tu tak bagus, tapi kitorang turned up well jee. :D semua sekolah sama jee. budak-budak yang membezakannya. :D dia ni partner merepek yang amat best. sekarang laa. dulu si tikus ni pendiam. kat sekolah rendah, korang akan nampak dia duduk baca buku. :D hahahaha. patutlah kau pakai spek ek tikus. :D oh ya, darjah 6, dia telah menjadi Ketua Pengawas Perpustakaan. and dia selalu berkomplot dengan para pengawas,budak-budakk kelas kitorang je kot dan dia akan sembunyikan kitorang semasa kena beratur nak naik kelas dari berehat. :D terima kasih Haqkim. :D dan sekarang, dia jadik partner aku mengenakan si Budu. :D

Ok. Ini ialah Budu. :D nama sebenar beliau ialah Mohammad Amirulnain. kami berkenalan juga di sekolah rendah yang sama dan pada darjah tiga juga. :D Dulu, kami panggil dia Nain sebab nak paggil Amirulnain panjang sangat.Dia ni, entah lah, satu perkataan je boleh describe si Budu ni, PASIF. dia kalau orang kenakan dia, dia akan geleng kepala, menunjukkan rasa tak puas hati dengan mengeluh dan akhirnya diam. dia biar je orang kenakan dia. :D tu yang best kalau jadikan dia bahan. :D masa darjah 6, dia jadi ketua kelas sebab dalam banyak-banyak lelaki dalam kelas aku, dia sorang je tiada pangkat apa-apa lagi. :D yang lain sama ada pengawas sekolah or pengawas perpustakaan. :D so, akhirnya dia ada juga pangkat. nama Budu beliau mula diperkenalkan oleh aku time form 1. time tu aku dan kawan-kawan baru tahu dia ni asal kelantan. patutlah IC nombor tengah tu lain. then aku pon dapat idea, Budu = makanan orang kelantan. sejak tu, kami panggil dia Budu. :D ok Budu, maafkan aku yaa, hahahaha. kita kawan kan? :D

Yang belah kanan ni Salleh. While yang kiri pulak Ipin. :D Salleh atau nama sebenar beliau ialah Ahmad Sallehuddin adalah rakan aku sejak darjah 1. :D dia juga adalah kawan pertama aku dalam sekolah rendah. dan sampai sekarang kami masih berkawan. :D ok, dia juga bagai kembar aku sebab saiz badan kitorang sama. :D tinggi je tak. aku tinggi lagi. :D lagi satu sebab orang cakap kami macam kembar, hari jadi dia pada 4 Disember while harijadi aku jatuh pada 3 Disember. :D awal 1 hari jeee, :D so masa sekolah rendah dulu, every 4 Disember dia akan jemput kitorang pergi rumah dia sambut. n nanti kek tu pon aku makan. :D nanti mak dia kasi aku adiah sekali sebab harijadi aku semalamnya. ngee~ thanks makcik. :D lama dah tak jumpa makcik. :D dia ni, orangnya agak ganas dan mulut agak pedass. kalau bab kenakan orang, memang dia nombor 1. hahaa. kalau bab melawak tak jadi pon, dia memang juara. :D hahahahahaha. so, sepanjang aku kawan dengan dia, memang kitorang tak pernah gaduh, just bergurau senda. :D dia juga menjadi S/U pengawas time kitorang darjah 6. :D naik form 1, dia pindah SSI. huuuuuu. kalau tak, kita akan berkawan satu sekolah lama lagiiii. :'(

Yang kiri, Ipin or nama sebenar dia, Arifin. :D nama Ipin terkenal selepas ketibaan Ayah Pin. :D sebab nama diorang sama, kitorang pon panggil dia Ipin. dia ni,orangnya kenit, tapi lincah. kalau main ftsal or badminton, memang aktif ah. hahaha. kemana-mana dia pergi. kalau shoot bola pon kuat gak. :D aku kenal Ipin pon darjah tiga sebab kami sekelas. :D mula-mula tak berapa rapat tapi lepas beberapa lama, kitorang rapat. lepas darjah 6, dia pergi ke SMS Johor kat Kluang. :D aku dapat SMSI Sultan Ismail kat Mersing tapi ibu tak kasik pergi. kalau tak mesti pandai macam Ipin ni. :D haha. Ipin ni pantang diajak, mesti "ON" jee. tapi last-last, jawapan dia "InsyaAllah". at last, tak datang gak. ==" takpe lah pin, kami tau kau penat kerja kat KFC kn?

So, I spend my holidays with these 4 people. :D 4 manusia yang ada sahaja hal nya nak main futsal or badminton. :D so kawan, ingat, pas aku dapat lesen kereta, kita pergi water park mana-mana jom. :D duit minyak korang bayar aku, duit hotel payung-payung, duit makan? sendiri laaa.. :D

Sekian sahaja,
Haziq. :D

Ni team futsal aku yang sebenar, Retro Zero. :D
Sesiapa nak lawan, komen-komen kat sini. :D
Selamanya Retro. :D

Lots Of Love


Landlord|Bloggers|Post|Follow


Screaming!


Selamat Berbual. :D


You'll Never Walk Alone





History Lesson

Created By : Haziq17.