Lsen Memandu Kereta. :D
Posted on Monday, December 26, 26.12.11, Comment [0]
Assalamualaikum.. tak jawab dosa,, jawab?? pahalaa... :) so, today. not like any other day. After a while tak bawak kereta, tadi kena bawak kereta dengan cikgu aku. well, cikgu memandu. bila jumpa, dia tanya, "kau pandai bawak kereta tak?" aku pon terdiam, tak tahu nak jawab apa. nak kata pandai bawak, masih belajar lagi. nak kata tak reti bawa, dah penah bawak kereta pakcik. :D so, decided to answer "boleh bawak, tapi ingat-ingat lupa sebab dah lama tak bawak." dia senyum and suruh aku start-kan kereta. aku pun start ah. then dia kata "mai dudok sebelah aku, tengok macam mana aku bawak." so, dia bawa aku keluar. dah lepas tu. dia sero aku duduk kat driver seat, and buat 5 perkara asas.

5 perkara asas :
1. adjust seat mengkiut keselesaan.
2.adjust cermin kiri kanan dan pandang belakang.
3 pakai seatbelt.
4.start enjin kereta and test semua signal,wiper and anything lah.(mesti free gear)
5.Hon!!

so, dah hafal, kena hafal gear lak. adusss, senangnyeeeeeeeeeeeeeee. then, dia suruh aku bawak kat luar stadium tuu. dah ok. dia suruh aku bawak dalam litar. mula-mula dia ada sebelah aku. dia tengok aku dah ok, dia kata, "ok, kau bawak, aku tengok dari luar." aku dah macam :O takpe, aku boleh. haha. and........... AKU BOLEH!!! :D hahaha. excited gila aku bawak kereta. :D and bukan macam susah seperti akak aku cakap, it's easier done than said. hahaha. and, I thought, riding a motorcycle is harder than drive a car. :D so, aku dah yakin, lepas ni nak pinjam kereta ayah, nak training. :D

Sekian sahaja,
Haziq. :D

p/s: farhah, kau nak aku ajar kau bawak kereta? :D
Lots Of Love


Landlord|Bloggers|Post|Follow


Screaming!


Selamat Berbual. :D


You'll Never Walk Alone





History Lesson

Created By : Haziq17.