Kanak-kanak. :)
Posted on Tuesday, December 27, 27.12.11, Comment [0]
Assalamualaikum.. tak jawab dosa,, jawab?? pahalaa... :) pernah tak korang dengar kata-kata ni?

anak-anak bagai satu kain putih. ibu bapa yang bakal mencorakkan anak mereka.
Kenapa tiba-tiba mahu berbicara tentang kanak-kanak? yaaaa, dalam beberapa hari ni, aku ada melalui beberapa situasi di mana aku nampak macam mana kanak-kanak zaman aku react dengan orang dewasa dengan kanak-kanak zaman sekarang react dengan orang yang lebih tua. :)

Aku perasan la kan, kanak-kanak zaman sekarang semakin........macam mana nak cakap ek......... senang kata, makin kurang ajar. maap.. perkataan itu digunakan untuk kefahaman ramai. :) yelaaa, aku ingat lagi, kalau dulu, kita tak berani main terjah je abang-abang yang tua dari kita kalau terserempak dengan diorang. sekarang? jahanam punya budak. aku lalu depan diorang, diorang pon panggil, "abang!!!" aku pon toleh ah. ingatkan nak mintak tolong ke hape, tapi, ni dia cakap, "wah, tough ah perut abang." then diorang gelak. aku hanya mampu mengangkat kening, dan blah. malas aku nak layan. kalau ikutkan hati, aku nak je piat-piat telinga budak-budak tu, memalukan mak bapak. memang laa kecik lagi, tapi dah reti merayap sana sini, merijek orang lagi tua. haaaa, jangan sampai aku buat apa yang aku taknak buat. aku tak kisah anak orang ke adik-adik aku ke, memang kena kalau buat salah. huh. nasib baiklah aku dah biasa kena rijek gitu, tak adalah terkilan sangat. lagi sekali kau buat budak, takpayah nak panggil mak or bapak kau datang jumpa aku, diorang datang, aku yang marah sebab tak reti nak jaga anak. :)

Yang ke dua, ni kisah di laman sosial Pesbuk. adalah budak ni add aku. dan sebagai pengguna yang baik hati, aku pon approve la budak ni. I thought she was in form 1 or form 2. but, sangkaan meleset, baru darjah 6. ==" koang nak tau apa dia IM aku? "bang, nak kenal boleh?" and I was like, "tafak she's thinking?" baru darjah 6 kot. ==" da reti nak kenal-kenal ni. and bukan satu sekolah pon. ==" tuptup, teros block. hahaha. nyah kau dari hidup aku. If all the readers perasan, budak darjah 2 pon sekarang dah reti mintak couple ngn kawan dia yang berlainan jantina. ==" padahnya pabila dunia semakin moden, semakin banyak pengaruh negatif dimasukkan kedalam minda-minda kecil ini.

Tatkala mereka membesar, mereka sebenarnya lebih mudah untuk belajar. jadi, semasa mereka membesar, ibu bapa, tolonglah, jaga mereka supaya menjadi MANUSIA. bukannya SYAITAN yang boleh kita nampak guna mata kasar. Wanailah anak-anak anda dengan warna yang indah lagi sedap mata memandang. dengan ini, segala kesakitan yang anda lalui ketika melahirkan mereka, tidak sama sekali akan terasa kerana anak anda, membanggakan anda. *khas untuk para ibu.

Jagalah anak anda,

Jangan dari macam gini,

Jadi macam ni,



sanggup tengok anak anda mati terbengkalai bawah lori? tidak kan? jadi, didiklah anak anda menjadi insan yang berguna. :D

Sekian,
Haziq. :D
Lots Of Love


Landlord|Bloggers|Post|Follow


Screaming!


Selamat Berbual. :D


You'll Never Walk Alone





History Lesson

Created By : Haziq17.