Cara pakai tudung. =="
Posted on Sunday, December 25, 25.12.11, Comment [0]
Assalamualaikum.. tak jawab dosa,, jawab?? pahalaa... :) brrrrrp. Astaghfirullah. tak senonoh betul. maaf. baru lepas kenyang makan soto tadi for sarapan. :D ok, post kali ini tiada kena mengena dengan sarapan aku, tetapi, suasana semasa aku makan tadi.

Ok, ya, aku tahu Islam mewajibkan semua wanita yang sudah BALIGH, untuk menutup segala aurat mereka. yes, tadi ada lah seorang makcik ni, dia bukan duduk bersebelahan aku, tapi dia duduk di kawasan mata aku boleh nampak. anak dia pakai tudung, ok good. kecil-kecil dah dididik memakai tudung. bila aku tengok maknya, pakai tudung, tapi, ada tapinya, dukacita dimaklumkan bahawa beliau memakai tudung singkat. ==" aku pelik, kenapaorang pakai tdung ikat-ikat tapi singkat. kalau tudung tu dah boleh diikat-ikat, kenapa boleh singkat sampai nampak dada tu? =.=" kan pakai tudung kan nak kaver bahagian tu. ==" tu laaaaaaa, pentingkan fesyen sangat, sampai lupa matlamat sebenar memakai tudung. =.=" aku yag jadi lelaki ni pon dah macam tak senang duduk. =.="

Wahai kaum wanita, kalau pakai tudung tidak salah untuk berfesyen, sebab memang lumrah wanita itu ingin berfesyen dalam segala kes. Tapi kalau ya pon nak berfesyen, biarlah mengikut undang-undang Islam. Ini tidak, main hembooooooooooooooooooooooos jeeeeeeeeeeee. Asal berfesyen sudah, tak kisah benda lain. Asal nampak cantik sudah, tak kira dari perspektif lain. Haduiiiii. Baik-baik selendang tu panjang, cukup nak kaver satu badan kalau boleh, diikat-ikat, sampai singkat. Lepas tu, beli selendang lagi satu dengan alasan nak tutup bahagian bawah pulak. ==" tak ke membazir namanya tu. tak apalah, bukan nak menghalang memakai selendang, tapi pakai cara yang betul. Kalau tengok do YouTube tu, berapa banyak tutorial nak pakai selendang. Molek je aku tengok. tak ada pon yang singkat. So, pakai selendang, biar tutup ye kaum wanita sekalian. :)

Seperti dalam gambar ni, kalau boleh, labuhkan lah tudung tu sikit sampai laaaaaaaa dapat kaver bahagian dada tu. :) aku bukan penasihat fesyen, tapi cuma mengingatkan anda semua matlamat sebenar memakai tudung atau selendang. :) lagiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii 1, kalau pakai selendang, pakailaaaaaaaaaaaaa anak tudung. ==" ni tak, nampak jugak rambut tu. ==" takda gunaaaaa naaaa pakai selendang tapi nampak rambut. ==" ok, faham dah sekarang?



Tu sebab aku suka perempuan pakai tudung biasa jee, simple lagi menutup lagi menawan. :D

Sekian sahaja,
Haziq. :D
Lots Of Love


Landlord|Bloggers|Post|Follow


Screaming!


Selamat Berbual. :D


You'll Never Walk Alone





History Lesson

Created By : Haziq17.