HUAHUA. :D
Posted on Wednesday, November 2, 2.11.11, Comment [2]
Assalamualaikum.. tak jawab dosa,, jawab?? pahalaa... :) hari ini, hari yang paling sengal,well, bukan, antara hari paling sengal dalam sejarah hidup aku. :D why? there were two reasons. :D


Reason number 1 : Sahibba chopp! xD

Well, if you all read farah didi's blog, you will see a post about this game. My good friend, Afiq, he participated in the competition and he was one of the first Malaysians to play that thing. And he won! good for you Afiq. :D he won that game. and he brought that game to our class. you know, my class, kata je form 5, tapi perangai semua macam budak-budak. =.=" nampak je game tu, semua serbu. well, I had learned how to play that thing with Afiq a few days ago, so, Afiq asked me to join him. Cara bermain, ambil kad, shuffle it, then one guy will keluarkan kad satu persatu. sesiapa dapat membuat satu perkataan by all the cards hat had been given out, perlu hentak meja and kata "chopp!" and say the words that he/she discovered. :D well, you guys can imagine how we played right? with all the smashing the tables, and shouting "chopp!", haha, it was a great game. :D tetapi, ada satu mamat dalam kelas aku ini yang diberi nama Arif, (arif la sangat.. =.=") dia join this game, but agak slow la kan. hahaha. every cards yang dikeluarkan, dia akan hentak meja and say "chopp!", hahaha. kitoarang pon pelik, mana ada perkataan yang boleh dibuat lagi-lagi lau semua huruf yang atas meja uh are all vowel or consonants. ==" sakit hati main dengan dia. disebabkan dia losing the game, bila dia cakap chopp! uh, kitoarang pon bagilah chance kat dia. :D yang best nya, haa, bila dia cakap chopp, dia bukan dah dapat perkataan, tapi baru nak construct perkataan. siap ada yang tolong construct lagi. hahahaha. ni ada satu conversation yang aku rasa agak bodoh ah.

Afiq : CHOPP!
Arif : Mana-mana?
Afiq : SEA. :D kau ada? tak da kan. :P
Arif : Apa kau ni fiq, SEA? apa tu? ada maksod ke? takda-takda, kau main tipu, letak balik. tak kira, letak balik.
Afiq : Rep, SEA itu laut rep.
Arif : Eh! aku tau, saja je nak tengok kau still hebat tak dalam english. :P
(Amira pon keluarkan kad dan daripada huruf-huruf tu, boleh buat perkataan SEA)
Arif : CHOPP! SEA SEA SEA SEA SEA SEA SEA SEA SEA! HAHAHAHAHAHA, FIQ! AKU DAPAT!
Kami semua: waaaa! Arif dapat SEA! WOOO!!!!(sambil menepuk tangan). :D

Reason number two : Cikgu Al'Fatihah. :D

Untuk reason kedua ini, first of all, I would like to apologise to Cikgu Teha sebab terkena petang tadi. Harap Cikgu maafkan saya. ngee~ Ceritanya bermula begini, Amira meneka kami sesuatu yang ada kaitan dengan loghat Terengganu. So, dia cabar aku nak kenakan Cikgu Teha. :D Cikgu Teha masok je, aku dan Afiq,(ok afiq, memang semua benda kita buat sama-sama ea? =.=") terus meneka cikgu, begini dialognya,

Aku : Cikgu! saya da teka teki untuk cikgu.
Cikgu : ya! apa dia? alah, senang la, bagi je. :D (dengan muka teruja)
Aku : (sambil lukis di whiteboard) ini ada satu kereta Kancil, dan ada 7 orang manusia yang agak besar saiz mereka, macam mana cikgu nak muatkan semua dalam satu kereta Kancil ni?
Cikgu : Ni probability pe? hahaha. erm, ha! buat macam dalam iklan Milo Fuze tulah, semua himpit-himpit.
Aku : Ish cikgu ni, kata cikgu maths dengan addmaths, tak ada yang lagi logik ke?
Cikgu : erm, tak ada lah Haziq, apa jawapannya?
Aku : betul ni? dah taknak jawab?
Cikgu : Betul la. cepat la bagitahu jawapan dia.
Aku : haa, cikgu tambahkan lagi sorang. 7=1= Lapang. :D hahahaha.(Lapang dalam loghat Terengganu adalah 8)
Cikgu : Kau nganjing aku ea?! haa!?(sambil mengejar aku dalam kelas). :D

So, that are the two reasons that made me laugh today. eh, ada lagi satu, hahaha, tadi kan, kami rehat bersama menengah rendah, then si Shariffudin ni, dia nak beli makanan, yang lain dalam geng kami dah makan dah pun, dia je sedang membeli makanan, tiba-tiba dengar dia menjerit marah pada budak-budak kecik uh. hahahaha. tak pasal-pasal beliau kena rijek dengan kawan-kawan sebaya. :D kecoh satu kantin. sebabnya,sedang dia membeli makanan, budak-budak kecil tu tolak-tolak and nasi dia hampir jatuh. and dia cakap, tau tak budak-budak tu cakap apa masa dia lalu? ni haa, "ayam ayam ayam ayam ayam ayam ayam" mana tak sakit hati. hahahahaha.

Ok, itu je kot. :D banyak sangat la. :D hahaha, sekian sahaja daripada saya,
Haziq. :D


We never know unless we try it first. :D
Lots Of Love


Landlord|Bloggers|Post|Follow


Screaming!


Selamat Berbual. :D


You'll Never Walk Alone





History Lesson

Created By : Haziq17.