Untuk kakak, Farhah.
Posted on Tuesday, October 25, 25.10.11, Comment [0]
Assalamualaikum.. Xjawab dosa,, jawab?? pahalaa... :) baiklah, baru sahaja berjalan-jalan daripada blog kakak dan dia dengan baik hatinya telah poun menceritakan tentang aku.. awww, so sweet of you farhah. Untuk menjalas jasa budimu, aku akan buat satu post tentang kau pulak. :D

Baiklah, kalau ikut kiraan beliau, aku lahir semasa beliau setahun 5 bulan and believe it or not, aku tak ingat apa-apa semasa aku lahir. :D normal kot for a baby. so, masa berjalan dengan pantas sepantas kelajuan cahaya, aku dah pun besar. if kalau kamu semua nak tahu macam mana kami berbual, silalah baca blog dia yang aku dah linkkan tu. dan kalau dah baca, haha, jangan terkejut, memaki hamun adalah biasa di dalam family, tu sebab aku dah kebal dengan ayat maki hamun orang lain. sesiapa yang berkawan dengan aku dan kakak aku di Facebook pon tahu kan macam mana kami berbalas komen? hahaha

Ok, seumur hidup aku, aku hidup bersama dia. Daripada aku di Taman molek, Ulu tiram, Batu Pahat, sampailah ke hari ini, aku hidup dengan dia. boleh dikatakan tidak pernah berenggang lah. daripada sekolah rendah, sama sekolah, hinggalah ke sekolah menengah. universiti nanti pon tak tahu lah. :D ikutkan ayah, nak masokkan universiti yang sama. :D so, memang seumur hidup akulah dengan dia. :D ok, masa sekolah rendah, ada cerita yang agak memalukan, aku darjah satu, dan dia darjah dua. Ibu pesan dengan dia, selagi dia tak nampak aku dalam sekolah dan aku tak berjalan dengan dia balik sekolah, jangan naik bas, pergi cari aku. so, dia dengan rasa tanggungjawab pon pergi mencari aku dalam sekolah walhal aku ketika itu telahpun selamat di dalam bas. :D yang aku pulak, dah jumpa kawan ,memang lupa akak, lalu bas pon berjalan and dia ditinggalkan di sekolah. nak tahu apa jadi? dia menangis dalam sekolah. :D nasib baik cikgu-cikgu aku kenal dia, so guru kelas aku, Puan Leza, hantar farhah ni balik ke rumah. :D hahahahahaha.

actually, kakak aku ni suka buat perkara yang memalukan diri sendiri, and dia pon tak fikir pasal orang lain dan dia amat suka cari gaduh. ==" aku pon tak paham kenapa. bila dah bergaduh, mulalah menangis and cari aku. ==" aku sebagai lelaki paling tua pon tolong dia. ada satu kisah dimana seorang lelaki ni kacau-kacau dia di handphonenya dan dia mintak aku tolong. nasib baiklah suara aku macam suara bapak orang, so, budak tu pon kena maki dengan aku. xD

lagi satu kisah yang aku tak boleh lupa ialah kisah first time aku belikan dia tuala wanita. time tu umur aku dalam darjah 6 or form 1. aku tak berapa ingat. dia mengalami kebocoran yang amat besar dan time tu, ibu and ayah takda, tuala wanita kat rumah pon habis. dia panggil aku dan paksa aku beli. mula-mula tu memang ah malu, tapi beranikan diri sebab dia da menangis dalam toilet. aku pon turun bawah and pergi ke kedai terus menuju ke arah rak tuala wanita. ==" mula-mula tak tahu nak beli apa sebab pesanan dia cuma "beli yang saiz paling besar" so aku beranikan diri tanya akak sebelah aku. akak tu terus ambilkan aku yang paling bagus. itu katanya. hahahaha. well, farhah, you cannot live without me don't you? hahaha

Sekarang, aku dah lagi tinggi daripada beliau and lagi besar, so, jangan kau berani nak membuli aku lagi. and kepada sesiapa yang nak kat akak aku (ada ke??==") datang jumpa aku dulu, dah pass baru boleh. :) yup, i am overprotective. well, ni pon pesanan ibu kepada aku, "Haziq, kau tu lelaki paling tua dalam adik beradik kau, jaga kakak kau, dan adik-adik kau, kakak kau tu walau lagi tua daripada kau, dia perempuan, so jaga dia betol-betol"  baik mak, akanku jaga beliau. :D

so, sampai disini sahaja,
after this, hilman and baby pulak. xD

sekian,
terima kasih :D

p/s : akak aku amat childish so kalau dia ada kutuk-kutuk sabar je lah ya. :)
Lots Of Love


Landlord|Bloggers|Post|Follow


Screaming!


Selamat Berbual. :D


You'll Never Walk Alone





History Lesson

Created By : Haziq17.