Tangisan dan Tawa.. :)
Posted on Monday, October 3, 3.10.11, Comment [0]
Assalamualaikum.. Xjawab dosa,, jawab?? pahalaa... :) hari ni kan, well, macam-macam jadi.. :) Ada gelak dan ada juga tangisan yang keluar dari setiap individu yang berdekatan denganku. well, bukan aku maksudkan ahli keluargaku namun rakan-rakan seperjuanganku di kelas 5 Hibiscus. nak tahu kenapa?? hari ni kami semua dapat slip peperiksaan percubaan SPM kami semua.. :)

Bukan untuk menunjuk atau riak, tetapi, yess! aku dapat nombor 5 out of 29 people.. xD tapi itu hanyalah nombor.. gred aku berapa?? ok aku beritahu.. 1A4A-2B1C1G...xD yang aku sakit hati nya, G tu kenapa mesti wujud?? haish... ==" memang agak sedih la kan, first time ada warna merah di slip periksa. tapi tak apa, aku masih boleh berusaha. GAMBATTEH HAZIQ-SAN!! xD HAHAHA

Setelah 10 tahun aku berkawan dengan seorang kawan aku yang diberi nama Faiqah oleh ayahnya En. Jaid, tahun ini, menunjukkan kekalahan aku kepadanya. hahahaha.. setelah lama kami bertanding didalam satu kelas selama 10 tahun, taun terakhir ni lah dia dapat kalahkan aku.. xD tahniah Faiqah, kau tunggu SPM nanti, aku kalahkan kau balik.. xD mentang-mentang tulisan kau macam mesin taip ingat boleh ambil hati para pemeriksa lah ye?? haha. jangan harap.. xD

kepada kawan-kawan aku yang mengeluarkan air mata tadi, janganlah sedih.. :) aku tak suka la kawan-kawan aku bersedih. it's ok laa, kita semua ada subjek yang failed, except yang takda tu, jangan nak bangga sangat la, ingat pesanan aku, we will triumph.. xD takmo sedih-sedih ok?? ingat, kita ada lagi sebulan, sebulan yang penuh dengan latihan.. :) ikut kata ayah aku "masa sebulan ni lah kau kena berusaha macam nak mati, selepas sebulan ni, kau tinggal jawab dengan kertas periksa je, kalau last-last minit baru nak preparekan diri, serupa tak payah. kau bayang kan kau nak perang, esok perang, hari ini baru kau berlatih.. tak mati namanya?? so, anggaplah ni sebagai peperangan kau.. :)" ayah, ok, abang ingat pesanan tu.. :)

Kita semua bergelak tawa, bergembira bersama, bersedih berduka, kita sentiasa bersama, jangan kita rasa jangal berada di kalangan pelajar-pelajar cemerlang di sekolah kita, jangan kita takut untuk bertanya kepada mereka, kita harus berani, bertanya dan dapatkan tunjuk ajar guru. mereka adalah guru ketiga selepas GURU sebenar,BUKU, dan akhirnya mereka semua.. :)

so, mari kita berusaha ke arah kejayaan.. :)

yang benar,
Haziq. .:)

p/s: gudluck to all PMR candidates ya.. :) buat betul-betul..jangan callous. kepada awak kalau baca post ni, haha, ingat pesanan saya panjang lebar tu.. :)
Lots Of Love


Landlord|Bloggers|Post|Follow


Screaming!


Selamat Berbual. :D


You'll Never Walk Alone





History Lesson

Created By : Haziq17.