Pondan Pondan. =="
Posted on Saturday, October 29, 29.10.11, Comment [0]
Assalamualaikum.. Xjawab dosa,, jawab?? pahalaa... :) yes. tengah-tengah malam yang amat sejuk di Johor Bharu ini, aku hilang idea nak post pasal apa. Nak jiwang-jiwang kang, akak aku kutuk-kutuk aku. susah dapat kakak macam farhah ni. ==" jadi, sedang aku tengok monitor yang sedang mengutuk aku ini, aku teringat kejadian pagi tadi yang ada kaitan dengan tajuk di atas. :D tajuk apa? pondan? yup, that is right, pondan.

Ceritanya bermula begini, aku dan adik aku, Hilman ke kedai untuk bersarapan. Seperti biasa, kedai arwah dua pupu mak aku yang aku pergi sebab roti canai di sana amat menyelerakan. :D mula-mula tu sedap lah kan pagi-pagi dapat hirup air teh tarik, dah lah sejuk pagi tadi, dapat pulak minum air yang teramat panas, pergh, nikmatnya tak terkata. lepas tu, aku pon pergi lah ambil 2 keping roti kosong. :D sedap doe. :D

Ceritanya bermula semasa sedang aku makan , adalah beberapa 'wanita' lalu sebelah meja aku dan adik aku. ok, jujur aku cakap, daripada pandangan belakang, memang lawa. dah lah tinggi, BAEK lak tu. :D ini adalah pemikiran seorang lelaki ya. aku tengok, then sambung makan. beberapa saat kemudian, aku dengar suara lelaki berdekatan dengan tempat aku. aku pun mencari sebab sumpah, lelaki yang ada cuma aku, adik aku, dan beberapa orang yang sedang berbual dengan rancaknya, itu pon kat belakang aku, bukan depan aku. so, aku tunggu 'wanita'-'wanita' itu berpaling ke arah aku. haha, bagai orang ngantuk disorongkan bantal, aku tenung lama-lama. ok fine, 2 orang daripada wanita-wanita itu muka seperti perempuan tapi lagi sorang, sumpah, walau kau dah buat pembedahan pembesaran payu dara dan suntik hormone-hormone perempuan sekalipun, muka kau ada iras-iras lelaki. Kau ingat senang nak ubah-ubah kejadian Tuhan? Yang lagi best, bila dia buka mulut sahaja, keluar suara lelaki dia. hahahaha. tersedak aku. dah si pondan tu tenung aku semacam. aku pun apa lagi, makan dengan lajunya, dan terus bayar, terus blah dari situ. :D

Sumpah, rupa lelaki, tapi badan perempuan, suara lelaki. ASTAGHFIRULLAH. apa nak jadi dengan dunia ini sekarang? sedang aku berjalan ke arah kereta ayah aku, aku teringat sebentar satu video pembedahan pembuangan bahagian sulit lelaki yang ada seorang kawan aku kasi. dan daripada pebedahan tu, aku rasa, sakit kot. tapi yelah kan, dunia dah maju, ubat bius ada, macam lah diorang rasa. kalau aku kasik tunjuk video tu pada umat lelaki kat dunia ini, rasanya diorang nak tak potong habis alat sulit uh? haha.

Apa-apa hal, mana boleh senang-senang tukar jantina. nanti jadi macam kes yang lama tu, tak pasal-pasal je kau kena hidup dengan nama lelaki tapi fizikal macam perempuan. tak malu ke kalau kau nak apply kerja? so, kepada umat manusia di luar sana, janganlah ubah-ubah kejadian Allah ni, Allah dah jadikan kita di dalam keadaan yang terbaik untuk kita. Kita perlu bersyukur dengan segala pemberian Nya. YANG PEREMPUAN, JANGAN BERANGAN NAK JADI LELAKI, jadi lelaki ni susah. betul. aku tak tipu. pernah tak dengar satu kata-kata ni, "Perempuan adalah permaisuri rumah, lelaki hanyalah seperti perdana menteri sahaja". ini bermakna peremuan banyak kelebihannya, lelaki ini perlu buat kerja untuk wanita tetapi kenapa wanita melakukan kerja rumah? ini kerana rasa belas ihsan wanita terhadap suami yang seharian bekerja untuk mencari nafkah menyara hidup supaya mereka tidak kais pagi makan pagi, kais petag makan petang. :)

oh, dah nak sekoah, ok lah, nak siapkan barang-barang sekolah,

sekian
Haziq. :)

p/s : dulu kau nak aku lupakan kau kan? sekarang kau dah berjaya. terima kasih. :)
Lots Of Love


Landlord|Bloggers|Post|Follow


Screaming!


Selamat Berbual. :D


You'll Never Walk Alone





History Lesson

Created By : Haziq17.