Hujan dan Deepavali. :)
Posted on Wednesday, October 26, 26.10.11, Comment [0]
Assalamualaikum.. Xjawab dosa,, jawab?? pahalaa... :) baiklah, to all indians out there I wish You all, A VERY HAPPY DEEPAVALI. :) well, not happy ryte now huh because of all the rains? hahaha. ok, I am sorry. may you all have a blissful day ahead. :D

so, start semalam, ada kedengaran bunyi mercun disana sini tandanya Deepavali telah tiba. :) tetapi, aku amat hairan lagi pelik apabila aku membuka laman Facebook. Semua,bukan semua lah tapi ada lah segelintir umat manusia yang amat marah pabila dengar bunyi mercun tu. awat hang suma marah sangat? ingat masa Hari Raya menjelma? berapa banyak mercun berdentam dentum sana sini? siapa yang main? kamu semua kan? so, janganlah marah sangat naa.. lainlah macam ibuku yang tercinta, tak kira siapa main mercun, memang kena maki dengan beliau. haha. so, don't get mad at them. ingatlah, time kita raya, kita main mercun, time dioang raya pon dioang nak main mercun. janganlah marah bagai sampai maki-maki. pelik betul. =="

Kita ni kan hidup di atas tanah yang sama, dibumbungi langit yang sama, kenapa kita perlu berbalah? salahkah mereka jika mereka mahu meraikannya?  kalau mereka salah, mengapa kita lakukan perkara yang salah? jangan ya, jagalah perpaduan yang telah lama nenek moyang kita jaga. perpaduan yang telah mereka perjuangkan bagi menuntut kemerdekaan. tanpa perpaduan ini, kita akan senang dijajah. dijajah dari segi pemikiran,rohani, dan fizikal. marilah kita bersama-sama mengekalkan perpaduan ini. :) walau luaran kita berlainan, tetapi jika kulit kita disiat-siat, warna dalaman kita tetap sama, iaitu merah. :) cek nak ubah sket kata-kata hang tuah, beliau kata, takkan melayu hilang di dunia, ni cek punya versi, takkan Malaysia hilang daripada peta dunia. :D

Sampai disini sahaja,
Haziq. :D

We may differs on the outside, but inside, we all are the same, the small human being in a wide world.
Lots Of Love


Landlord|Bloggers|Post|Follow


Screaming!


Selamat Berbual. :D


You'll Never Walk Alone





History Lesson

Created By : Haziq17.