Singa vs Harimau
Posted on Saturday, July 23, 23.7.11, Comment [2]
Assalamualaikum n salam sejahtea.. yeah... arini,, aq nk post sikit pasal one of the sports that can unite or break up the world.. :D

yeah... knape aq cakap ia bole unitekn dunia?? yeah,, bila satu event bola kitoang tgk,, ngn org asing pon kita bole komen2 cara dioang main... bila kita tgk,, tanpa kita sedari,, kita akn bersatu dgn negara lain... contoh,, time FIFA World Cup,, bayangkn,, berapa juta penduduk dunia akn tgk satu2 perlawanan uh dgn serentak.. haa,, kalau kat fb jgn citer ah,, bermcm2 stats kita bole baca.. :D

tp,, knape ada negatifnye?? kenapa ia juga bole memecahbelahkn dunia.... yeah,, meh sini den bgtau nape... contoh!!! *contoh lagi ko ni,, xde bnde lain ke?? apa pon tak bole..* koang2 tgk x Piala AFF Suzuki?? akhirnya Malysia dianggap jaguh Asia kn?? Final piala uh kita lawan Indonesia kn?? Garuda lawan Harimau.. tp,, bermcm2 adegan yg tak senonoh ditunjukkn oleh penonton Indon dan Malaysia (bermain laser ke arah keeper) telah mencetuskan pergaduhan antara 2 negara ni.. so,, pengajaran nya,, jgn la kita bwat bnde2 xsennoh ni.. cukup la sekadar mengibarkn bndera,, menge"boo" pihak lawan*psikologi uh*, n nyanyi ramai2.. kan lagi sihat uh... drpd main laser,,*bole rosak mata keeper uh*,, baling mercun ke arah pemain *kesian pemain uh..*,, xde semangat kesukanan langsung.. hish...

aq tulis punya tulis,, baru perasan yg aq da lari dr tajok.. hahaha.. tp it's under the same topic laa.. :D so,, buat pertama kali dalam sejarah,, pasukan Harimau Malaya telah pun dapat meneruskan perjuangan ke peringkat ke 2 saringan ke Piala Dunia 2014 Brasil.. :D aq bgge sama mereka.. drpd aq tgk perlawanan sebelum2 ni,, aq rasa la kn,, teamwork dioang amat hebat.. aq suka time Norshahrul bawak bola menggelecek pass through tiga org defense lawan,, then,, dengan cross yg amat cantik,, disudahi dgn cantik oleh Safee Sali...aq suka time S. Kunanlan berlari dgn laju merebut bola dgn pemain pihak lawan.. stamina mcm kuda tau tak si kunanlan uh.. haha.. dr hujung padang ke hujung padang ko akn nmpk dia lari.. :D tp,, yg aq pelik,, barisan pertahanan Harimau Malaya agak lambat nk warm up.. da blos 1 baru nk start mark pemain lawan.. aq disini,, merayu kpd Muslim Ahmad yg mngetuai barisan jentera pertahanan,, tolong bangon bila perlawanan da start.. :) jangan biarkn pertahanan kita senang dibolosi.. :D

well,, harini,, Harimau Malaya akn bertandang ke Tanah Singa.. kita akn berlawan dengan skuad Singa... moga kita dapat membaham Singa secukup2nya di sana.. :D mari kita,, penduduk Malaya,, memberikan ngauman terhebat.. yg boleh menggeletarkn lutut para Singa2 disana.. walau dia hanya bg 200 tiket untuk penduduk Malaya,, namun,, ngauman kita akn jelas kedengaran di sana.. Singa2 sana sume bnyk yg import,, so,, x berapa nk aci ah.. kita guna pemain tempatan je beb. haa,, hebat kn kita?? :D

so,, malam ni,, ramai2 kit mengaum bg semangat kat skuad Harimau Malaya!!! jom!!! gud luck skuad Harimau Malaya!! moga kamu semua mencipta sejarah yg akn kami ingat sehingga akhir hayat kami nnty.. :)

"Majulah Sukan Untuk Negara"
"One Ball,, Unites The World.."

moga sejarah tercipta lagi.. :)

sekian sahaja,,,
sampai disini sahaja bebelan aq,,
Haziq.. :D
Lots Of Love


Landlord|Bloggers|Post|Follow


Screaming!


Selamat Berbual. :D


You'll Never Walk Alone





History Lesson

Created By : Haziq17.