Cinta.. :)
Posted on Thursday, July 21, 21.7.11, Comment [0]
Orang kata,,
Cinta itu buta,,
Orang kata,,
Cinta itu dusta,,
Orang kata,,
Cinta itu merugikan...
Tapi,,
pernahkah mereka semua terfikir,,
tentang kebaikan CINTA???
Cinta untuk ilmu,
kekal sehingga akhir zaman,
Cinta kepada ibubapa,,
Memberi rahmat kepada kita
Cinta untuk manusia,
berikan kebahagiaan,,
Cinta kepadaNya,,
Syurga menanti kita di sana...

Assalamualaikum n salam sejahtera.. well,, petang2 yg agk panas ni,, otak pon senoneng,, tiba2,, datang plak nk tulis bnde alah kat ats ni.. haha,, apa ini?? aq pon xtau.. :D *apa pon tak boleh ko ni haziq.. =="* yeah,, kita sering dengar org kata itu ini tentang cinta.. so,, hayatilah siri kata yg aq tulis kat ats uh.. xsemestinya cinta itu selamanya xbetul.. ada juga cinta yg membawa ke arah kebaikan.. asalkn kita tidak salah gunakan perasaan cinta itu,, maka,, kebaikanlah yg akn mendatangi kita.. kenapa kita nk marah kat CINTA?? Cinta adalah anugerah yg tidak ternilai yg Allah telah berikan kepada kita.. tanpa Cinta,, kita tidak akn dapat merasakan kebahgiaan di dunia dan diakhirat sana nanti...

tapi,, apa yang sering aq nmpk hari ini,, kita dah pon salah gunakan CINTA ini... Situasi sekarang ni,, apa yg kita boleh nmpk di merata rata tempat,, CINTA telah digunakan sebagai alasan untuk bermaksiat.. ish3,, ye la kn,, bila da Cinta,, START AH NK BERKAPEL2,, WELL,, AQ XKESAH TGK ORG KAPEL2,, MALAH, aq gembira tgk kapel2 yg baik2 ni.. hepi je aq tgk.. da mcm aq yg kat tmpt dioang.. hahaha.. tp yg ta bole blaa,, bila da berkapel ni,, start la nk berpegang sana sini.. eyt! ta bole ke lau xberpegang2?? kn lagi bagus kalau xpegang2.. hish.... arap je tudung lingkup,, yg lelaki menutup aurat,, tp,, tgn pegang2..jalan2 pon nk peluk2... tgk kat tgn,, xde lak cincin nikah.. ==" dating2 bole,, tp jgn la sampai pegang2... kan Islam sendiri ckp,, lelaki dan perempuan bukan muhrim xbole pegang2... hish,, xbermkna dia 2 kapel kamu,, kamu bole pegang2 suka2 ati yee.. :) so,, pikir2kan lah..

Jangan Salahgunakan Perasaan Cinta yang Indah Lagi Murni Ini Ke Jalan Yang Salah...

Ni  khas untuk perempuan,,

Kalau BF kamu sayang kamu,,
dia xkan berani menyentuh kamu,
kalau BF kamu sayang kamu,,
dia xakan ajak kamu keluar berdua-duaan,,
kalau BF kamu sayang kamu,,
dia xakan datang kepada kamu dan meminta kapel,,
tetapi apa yg akn dia buat ialah,,
datang kepada kamu,,
menyatakan cintanya kepadamu,,
dan memintamu menunggunya sehingga dia mampu menyara hidupmu...

:D
nukilan oleh : 17.. :D



Sekian sahaja,,
Yg da mken kurang mmbebel,,
Haziq.. :D
Lots Of Love


Landlord|Bloggers|Post|Follow


Screaming!


Selamat Berbual. :D


You'll Never Walk Alone





History Lesson

Created By : Haziq17.