Hikmah "SENYUM".. :D
Posted on Saturday, June 11, 11.6.11, Comment [0]
"Ay buai tinggi-tinggi sampai ke puncak awan
Dengan kumulus dan nimbus aku berkawan
Aku bukan rupawan aku bukan jutawan
Tapi aku punya satu senyuman yang menawan
Baru mukadimah nampak macam sudah tertawan
Dengar kata hati perasaan jangan dilawan
Kalau takut mula-mula kita boleh berkawan
Duduk dulu biar ku belanja kopi secawan
Apa rasa sentiasa jadi bahan perhatian
Apa rasa jadi cantik kacuk cina pakistan
Apa rasa jadi seksi suka tak diperhatikan
Apa rasanya terima bertubi-tubi puji-pujian
Tu boleh pun senyum cantiknya gigi
Sepuluh markah penuh seharusnya ku beri
Wanita hari ini harus pepandai puji
Kalau dia jual mahal boleh cuba lagu ini
Ay cantik luar cantik dalam cantik dengar sini
Kalau cantik senyum cantik mesti cantik lagi
Senyum sikit nak tengok ada tak lesung pipit
Kalau tak ada pun aku masih mahu cubit"


Assalamualaikum n selamat tgh malam.. :) so,, lau koang baca betol2 kat ats ni,, ni lirik lagu "SENYUM"  by Malique featuring Najwa.. :) sebenarnye, liriknye pnjang ag, just aq amek siket ni sbb part ni aq rase yg plg mndalam.. :)

 Senyum,, a thing that U do everyday.. Senyum,, org cakap senyum ni mmpunyai seribu kebaikan.. apa kebaikannye?? haa,, mai sini aq bgthu kebaikannye.. :)


  1. Bila koang senyum kat seseorang, kan cantik muka 2,, org tgk sejuk hati.. ha,, kan dah sedekah namanya 2.. :)
  2. bila koang senyum kat awek(bg lelaki), lau senyuman 2 menawan, da terpikat awek uh.. :)
  3. Bg perempuan, senyum tersipu2 malu kat soang lelaki HENSEM la katakn, lelaki uh nmpk,, kan terpikat namanya.. dalam otak lelaki,,*rezki aq datang arini.. :D* ish,, xpatot2.. =.=
  4. lps 2,, senyum ni,, dikatakn awet muda,, sape yg senyum ni,, otot mulut dy bergerak lebih bnyk berbanding tgh bermasam muka.. kenapa?? sbb kita melawan arah graviti.. senyum kan mulut kita ke atas,, graviti ke bawah, so, kita bersenam ah.. :) so,, sesiapa yg slalu senyum, dy awet muda.. :)
  5. Ha,, senyum pon dapat kurangkn stress.. time pkse, xdapat jawab, jgn bermasam muka, kita SENYUM.. :) bole tenangkn pikiran sambil2 uh..
  6. oh n bila dalam kecemasan,, kalau kita senyum, contoh org ugut kita, kita senyum,, org akn rase yg kita ta takot dgn dy, so it is reverse psychology.. :)
So,, kpd kawan2, bnykkn senyum, kerana SENYUM ITU SEDEKAH,, dapat pahala,, ha,, lg 1 kebaiknnye yg aq lupa letak.. :D

Sekian,,
yg kuat mmbebel tgh malam,,
Haziq.. :D

p/s : aq da try da nombor 5 and 6.. mnjadik woo.. cume nombor 6 bahaya sikit ah.. nyeah~ :P ade aq kesah org nk ugot aq..?? :D
Lots Of Love


Landlord|Bloggers|Post|Follow


Screaming!


Selamat Berbual. :D


You'll Never Walk Alone





History Lesson

Created By : Haziq17.